KURSUS ASAS KEMBALI LAGI !!


Pusat Latihan PASTI (PLPK), Kg. Kedai Buluh (22 - 27 Jan 2009)

Alhamdulillah, dengan tujuan utamanya untuk meningkatkan pengetahuan, kemahiran mengurus, mengelola serta menjalankan aktiviti pendidikan awal kanak-kanak, maka kursus ini di anjurkan sekali lagi oleh Jabatan PASTI negeri dengan kerjasama Majlis Guru PASTI negeri.

Kursus asas ini amatlah penting kerana ianya mendedahkan kepada peserta tentang tindakan-tindakan yang perlu dilakukan bagi mengurus sesebuah PASTI baik dari aspek pendidikan, mahupun pentadbirannya. Ianya telah dihadiri seramai 86 orang peserta dari seluruh negeri. Hampir keseluruhan peserta kursus terdiri daripada para guru yang baru melibatkan diri dengan PASTI.

Berbagai slot dan bengkel telah diadakan, di kendaikan oleh barisan penceramah 'tersohor’ telah dijemput oleh urusetia bagi membentangkan kertas kerja masing-masing, termasuk Ust Wan Roslan, Ahli Lembaga Pengarah PASTI negeri dan Ust Azhar yang merupakan Pensyarah KIAS Nilam Puri, yang memukau peserta dengan slotnya apabila beliau menggunakan sepenuhnya komponen ICT.

Selama 5 hari, peserta telah didedahkan dengan pelbagai ilmu, teori, mahupun teknik yang terbaik supaya dapat diterjemahkan di PASTI masing2. Perasmian kursus ini telah disempurnakan oleh Pengarah PASTI negeri, YB Mohd Zaki Ibrahim. Sementara perasmian penutup oleh Sdra. Setiausaha PASTI negeri, Mohd Nuri Mat Yaacob yang turut menyampaikan sijil kepada peserta.

Wallahua'lam.